Marc de referència per avaluar l’expressió oral i escrita d’un treball de fi de grau elaborat i presentat en una tercera llengua. Aquesta rúbrica defineix i mesura el grau d’adquisició de producció i recepció escrita, i permet que professors i estudiants avaluïn amb un criteri objectiu i una única escala de valors (adequat, poc adequat i no adequat). Més ítems marcats de la columna "Poc adequat" que de la columna "Adequat" determinaria que l’estudiant no té assolit el nivell.
Adequat
|
Poc adequat
|
No adequat
|
|
Expressió
oral
|
L'explicació és ordenada i estructurada
(introducció, cos i conclusió).
El discurs està cohesionat, les idees
s’expressen amb claredat i estan ben enllaçades.
Té un bon domini gramatical, comet pocs errors.
S’acompleix l’objectiu comunicatiu i no
hi ha informació irrellevant.
Sap respondre a preguntes imprevistes per
defensar el seu treball.
|
L'explicació no és del tot ordenada, però
segueix una estructura.
El discurs està força cohesionat, però
costa d’interpretar algunes idees.
Té un domini gramatical correcte, però comet alguns
errors.
S’acompleix l’objectiu comunicatiu, però
hi ha alguna informació irrellevant.
Li costa respondre a preguntes
imprevistes per defensar el seu treball.
|
L'explicació no segueix cap ordre ni estructura.
El discurs no està cohesionat, les idees no s’expressen
amb claredat i no estan ben enllaçades.
Té un domini gramatical baix i comet molts errors.
No s’acompleix l’objectiu comunicatiu i hi ha informació
irrellevant.
No sap respondre a preguntes imprevistes per defensar el
seu treball.
|
Expressió
escrita
|
El treball es divideix en apartats que
corresponen a objectius concrets en el conjunt del treball.
Produeix textos amb bona progressió, amb
paràgrafs ben estructurats i amb les frases ben enllaçades.
Té un bon domini gramatical, comet pocs errors.
S’acompleix l’objectiu comunicatiu i no
hi ha informació irrellevant.
|
El treball es divideix en apartats, però
no corresponen a objectius concrets en el conjunt del treball.
Produeix textos amb bona progressió, amb paràgrafs força
estructurats, però les frases no estan ben enllaçades.
Té un domini gramatical correcte, però comet alguns
errors.
S’acompleix l’objectiu comunicatiu, però hi ha alguna informació
irrellevant.
|
El treball no es divideix en apartats i
no corresponen a objectius concrets en el conjunt del treball.
Produeix textos sense progressió, amb paràgrafs mal
estructurats i amb les frases mal enllaçades.
Té un domini gramatical baix i comet molts errors.
No s’acompleix l’objectiu comunicatiu i hi ha informació
irrellevant.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada