Rúbrica per a treballs de fi de grau



Marc de referència per avaluar l’expressió oral i escrita d’un treball de fi de grau elaborat i presentat en una tercera llengua. Aquesta rúbrica defineix i mesura el grau d’adquisició de producció i recepció escrita, i permet que professors i estudiants avaluïn amb un criteri objectiu i una única escala de valors (adequat, poc adequat i no adequat). Més ítems marcats de la columna "Poc adequat" que de la columna "Adequat" determinaria que l’estudiant no té assolit el nivell.





Adequat
Poc adequat
No adequat

Expressió
oral

   L'explicació és ordenada i estructurada (introducció, cos i conclusió).
   El discurs està cohesionat, les idees s’expressen amb claredat i estan ben enllaçades.
   Té un bon domini gramatical, comet pocs errors.
   S’acompleix l’objectiu comunicatiu i no hi ha informació irrellevant.
   Sap respondre a preguntes imprevistes per defensar el seu treball.

   L'explicació no és del tot ordenada, però segueix una estructura.
   El discurs està força cohesionat, però costa d’interpretar algunes idees.  
   Té un domini gramatical correcte, però comet alguns errors.

   S’acompleix l’objectiu comunicatiu, però hi ha alguna informació irrellevant.
   Li costa respondre a preguntes imprevistes per defensar el seu treball.


   L'explicació no segueix cap ordre ni estructura.

   El discurs no està cohesionat, les idees no s’expressen amb claredat i no estan ben enllaçades.

   Té un domini gramatical baix i comet molts errors.

   No s’acompleix l’objectiu comunicatiu i hi ha informació irrellevant.

   No sap respondre a preguntes imprevistes per defensar el seu treball.

Expressió escrita

   El treball es divideix en apartats que corresponen a objectius concrets en el conjunt del treball.
   Produeix textos amb bona progressió, amb paràgrafs ben estructurats i amb les frases ben enllaçades.
   Té un bon domini gramatical, comet pocs errors.
   S’acompleix l’objectiu comunicatiu i no hi ha informació irrellevant.



   El treball es divideix en apartats, però no corresponen a objectius concrets en el conjunt del treball.

   Produeix textos amb bona progressió, amb paràgrafs força estructurats, però les frases no estan ben enllaçades.

   Té un domini gramatical correcte, però comet alguns errors.

   S’acompleix l’objectiu comunicatiu, però hi ha alguna informació irrellevant.



   El treball no es divideix en apartats i no corresponen a objectius concrets en el conjunt del treball.

   Produeix textos sense progressió, amb paràgrafs mal estructurats i amb les frases mal enllaçades.

   Té un domini gramatical baix i comet molts errors.

   No s’acompleix l’objectiu comunicatiu i hi ha informació irrellevant.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada