Marc de referència per avaluar les quatre habilitats lingüístiques d’una tercera llengua (expressió oral, comprensió oral, expressió escrita i comprensió escrita). Aquesta rúbrica defineix i mesura el grau d’adquisició de recepció i producció oral i escrita, i permet que professors i estudiants avaluïn amb un criteri objectiu i amb una única escala de valors (adequat, poc adequat i no adequat). Més ítems de la columna "Poc adequat" que de la columna "Adequat" determinaria que l’estudiant no té assolit el nivell.
Adequat
|
Poc adequat
|
No adequat
|
|
Expressió
oral
|
L'explicació és ordenada i estructurada
(introducció, cos i conclusió).
El discurs està cohesionat, les idees
s’expressen amb claredat i estan ben enllaçades.
Té un bon domini gramatical, comet pocs errors.
S’acompleix l’objectiu comunicatiu i no
hi ha informació irrellevant.
Sap respondre a preguntes imprevistes.
|
L'explicació no és del tot ordenada, però
segueix una estructura.
El discurs està força cohesionat, però
costa d’interpretar algunes idees.
Té un domini gramatical correcte, però comet alguns
errors.
S’acompleix l’objectiu comunicatiu, però
hi ha alguna informació irrellevant.
Li costa respondre a preguntes
imprevistes.
|
L'explicació no segueix cap ordre ni estructura.
El discurs no està cohesionat, les idees no s’expressen
amb claredat i no estan ben enllaçades.
Té un domini gramatical baix i comet molts errors.
No s’acompleix l’objectiu comunicatiu i hi ha informació
irrellevant.
No sap respondre a preguntes imprevistes.
|
Comprensió
oral
|
Comprèn una exposició estructurada.
Sap integrar la informació rellevant en un text nou.
|
Comprèn la idea general d’una exposició estructurada.
Li costa integrar la informació en un text nou.
|
No pot seguir una exposició estructurada.
No sap integrar la informació en un text nou.
|
Expressió
escrita
|
Produeix textos amb bona progressió, amb
paràgrafs ben estructurats i amb les frases ben enllaçades.
Té un bon domini gramatical, comet pocs errors.
S’acompleix l’objectiu comunicatiu i no
hi ha informació irrellevant.
|
Produeix textos amb bona progressió, amb paràgrafs força
estructurats, però les frases no estan ben enllaçades.
Té un domini gramatical correcte, però comet alguns
errors.
S’acompleix l’objectiu comunicatiu, però hi ha alguna informació
irrellevant.
|
Produeix textos sense progressió, amb paràgrafs mal
estructurats i amb les frases mal enllaçades.
Té un domini gramatical baix i comet molts errors.
No s’acompleix l’objectiu comunicatiu i hi ha informació
irrellevant.
|
Comprèn textos llargs i complexos.
Sap integrar la informació rellevant en un text nou.
|
Comprèn la idea general de textos llargs i complexos.
Li costa integrar la informació en un text nou.
|
No comprèn textos llargs i complexos.
No sap integrar la informació en un text nou.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada