Marc de referència per avaluar les quatre habilitats lingüístiques (expressió oral, comprensió oral, expressió escrita i comprensió escrita) per a alumnes matriculats a assignatures impartides en una tercera llengua. Aquesta rúbrica defineix i mesura el grau d’adquisició de recepció i producció oral i escrita, i permet que professors i estudiants avaluïn amb un criteri objectiu i amb una única escala de valors (adequat, poc adequat i no adequat). Més ítems marcats de la columna "Poc adequat" que de la columna "Adequat" determinaria que l’estudiant no té assolit el nivell.
Adequat
|
Poc adequat
|
No adequat
|
|
Expressió
oral
|
Les exposicions a classe són ordenades i estructurades
(introducció, cos i conclusió).
Les intervencions a classe són clares i
cohesionades, les idees estan ben
enllaçades.
Té un bon domini gramatical, comet pocs errors.
Sap respondre a preguntes imprevistes.
|
Les exposicions a classe no estan ben
ordenada, però segueix una estructura.
Les intervencions a classe són clares,
però costa seguir el discurs perquè les idees no estan cohesionades i enllaçades.
Té un domini gramatical correcte, però
comet alguns errors.
Li costa respondre a preguntes
imprevistes.
|
Les exposicions a classe no segueixen cap ordre ni
estructura.
Les intervencions a classe no són clares, les idees no
estan ben cohesionades i enllaçades.
Té un domini gramatical baix i comet molts errors.
No sap respondre a preguntes imprevistes.
|
Comprensió
oral
|
Comprèn les exposicions i les explicacions de classe.
Sap seleccionar i integrar la informació rellevant en un
text nou.
|
Comprèn la idea general d’una exposició estructurada.
Li costa integrar la informació en un text nou, però sap
seleccionar les idees principals.
|
No pot seguir una exposició estructurada.
No sap seleccionar
ni integrar la informació en un text
nou.
|
Expressió
escrita
|
Produeix textos amb bona progressió, amb
paràgrafs ben estructurats i amb les frases ben enllaçades.
Té un bon domini gramatical, comet pocs errors.
S’acompleix l’objectiu comunicatiu
demanat i no hi ha informació irrellevant.
|
Produeix textos amb bona progressió, amb paràgrafs força
estructurats, però les frases no estan ben enllaçades.
Té un domini gramatical correcte, però comet alguns
errors.
S’acompleix l’objectiu comunicatiu demanat, però hi ha alguna
informació irrellevant.
|
Produeix textos sense progressió, amb paràgrafs mal
estructurats i amb les frases mal enllaçades.
Té un domini gramatical baix i comet molts errors.
No s’acompleix l’objectiu comunicatiu demanat i hi ha
informació irrellevant.
|
Comprèn textos instructius breus com ara els enunciats
dels exercicis de classe.
Comprèn textos llargs i complexos.
Sap seleccionar i integrar la informació rellevant en un
text nou.
|
Li costa interpretar les instruccions dels enunciats.
Comprèn la idea general de textos llargs i complexos.
Li costa integrar la informació en un text nou, però sap seleccionar les idees principals.
|
No comprèn textos instructius breus.
No comprèn textos llargs i complexos.
No sap seleccionar ni integrar la informació en un text
nou.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada